Fiatal tervezőktől vár sálat és nyakkendőt a NAV
Az adóhatóság ügyfélszolgálati arculatában tetszetős viselettel is szeretné erősíteni az üzenetet, hogy szolgáltató hivatalként működik.
Az adóhatóság ügyfélszolgálati arculatában tetszetős viselettel is szeretné erősíteni az üzenetet, hogy szolgáltató hivatalként működik.
A baranyai őrző-védő cégpiramis elleni vádemelés után a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) felhívja a figyelmet, hogy a területen jellemző a számlázási láncolatokkal elkövetett adókijátszás, adóelkerülés, és a fekete foglalkoztatás, így érdemes utánanézni az adatbázisokban a partnereknek.
A NAV és az önkormányzatok is kapják majd a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központba érkező adatokat, így az idegenforgalmi adóhoz és a bevételekhez kapcsolódó terheket is jobban tudják ellenőrizni. A szállodáknak júniustól nyílik a regisztráció, majd az ég végéig minden szállásadónak csatlakoznia kell. A sikeres bevezetés esetén pedig a turizmus is megkaphatja a kedvezményes áfakulcsot.
Az adatok nemcsak a közbeszerzések szempontjából lehetnek érdekesek, de a jogszabályokat betartó vállalkozások számára érdemes lehet megnézni, hogy a partnereik nincsenek-e rajta a listán. A munkaügyi ellenőrzések során az első kilenc hónapban az ellenőrzött munkaadók 70 százalékánál találtak munkaügyi jogsértést.
A külföldi autókat értékesítő kereskedők olyan adásvételi szerződéseket kötnek, amelyekben eladóként nem ők maguk, hanem a jármű korábbi, általában a forgalmiba bejegyzett utolsó, külföldi tulajdonosa szerepel, jellemzően az adataival előre kitöltve és aláírva – figyelmeztet az adóhatóság. Magyarországon tavaly a csúcsra érhetett a használatautók importja.
Az Európai Unióban tavaly májustól kötelezővé vált Általános Adatvédelmi Rendelet (GDPR) bevezetése után a „salátatörvénnyel” a magyar jogrendet is szinkronizálták a kötelező európai normával, így az erkölcsi bizonyítvány, a munkáltató ellenőrzése, és a kamerahasználat szabályaira is másképp kell tekintenie a hazai vállalkozásoknak – derült ki a PwC sajtóeseményén.
Pár éve a sörfőzdék, sörgyárak közösen kezdeményezték, hogy a nagyobb munkaigényű csapolt sör forgalmi adóját csökkentsék a vendéglátóhelyeknél, de azóta nem kaptak választ, igaz az egységes fellépésnek is vége lett már.
A kétlépcsős áfacsökkentés egyik célja a béremelkedések beindítása volt a vendéglátásban. Bár statisztikai adatok szerint az ágazatban két év alatt közel 20 százalékkal nőttek a fizetések, az adócsökkentés hatásainak megítélése mégsem egyértelmű.
Az új népszavazástól kezdve a brit kizuhanásig széles a skála a lehetséges forgatókönyvek között, az Európai Bizottság mindenesetre tájékoztató kampányt indított, hogy felkészítse a vállalkozásokat a március 29-i „radikális szétválásra”.
Válságra még nem számítanak a vezérigazgatók, de az egy évvel korábbi szinthez képest visszafogottabban bizakodnak a gazdaság növekedésében – derült ki a PwC Magyarország felméréséből. A hazai cégvezetők nem panaszkodtak az adózási környezetre.